woensdag 28 april 2010

Twitteritis

Twitteritis is - me dunkt - een ziekte die vooral hoogopgeleiden tegenwoordig treft.
Alles moeten zij zo snel mogelijk delen met alle volgers. En het liefst maken ze zo veel mogelijk nieuwtjes via de digitale snelweg bekend. Of ze nu aan het koffiedrinken zijn bij tante Truus, of dat hun hond last heeft van obstipatie, het maakt niet uit; het komt op Twitter.

Ook hele grappige, spitsvondige uitspraken kom je tegen op deze nieuwe vorm van social media. Actuele woordgrapjes trekken altijd mijn aandacht.

Maar wat moet ik met zo'n tweet over je nieuwe bankstel? En draagt het bij aan je 'personal branding' dat ik weet dat je vandaag vreselijk ongesteld bent?

Daarom pleit ik voor behoudendheid.

Linnie G.

P.s.
Misschien zit ik er wel helemaal naast met dit korte pleidooi ;-) over Twitter. Vandaag dompel ik mij nog eens onder in alles wat met social media te maken heeft. En val ik je binnenkort lastig met alles wat je echt van mij moet weten.

P.p.s.
Laat ik bij deze de naam Twitteritis registreren. Mocht het ooit in de Dikke Van Dale komen, jongens, vermeld er dan bij dat het op 28 april 2010 door Linda Graanoogst uit Almere als eerste op haar blog is verschenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten