dinsdag 1 november 2011

Jeugdherinneringen - Thuis

Gisteravond heb ik inspiratie opgedaan rond het thema 'thuis', als gespreksleider voor De Stamtafel, voor Lifestyle Almere. Hier enkele jeugdherinneringen, gevangen in wat woorden:


Thuis

Een Sons dennenbos
Mijn trui en sjaal los

Zacht verend de voeten
De naalden en het mos

De geur van oude bladeren
Nattig en vol dorst

De belofte dat het straks
Een waterkoude winter wordt

Thuis

De merels fluitend
Lichtgroen, de eerste lentegeur

Spelende kinderstemmen
In de verte. En verder niets

De diepbruine koffie
Uit het blik het filterzakje in

Mijn vader die zijn krantje leest
Mijn bezige moeder. De melk die aanbrandt

Thuis

De katten op het konijnenhok
Zomers gebroederlijk naast elkaar

Mijn zus als astronaut
Mijn broer die een pc verbouwt

Mijn moeder roept: ‘Aan tafel’
En klingelt aan de bel

Rennend wie het eerste is
Lachend om wat pap vertelt

Thuis

De broodjes op de zondagmorgen
Het tafelkleed zo vlekkeloos

Eitjes, verse jus en croissants
Zo veilig, geborgen en zorgeloos

Zo zonnig
Helemaal

thuis


Linnie G.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten