maandag 6 september 2010

Kekke Nalden

Zoevend naar mijn emailadres stuitte ik op Naldens nieuwste ontdekkingen.
Deze in ons kikkerlandje wereldberoemde weblogger staarde mij olijk onder een rood kek petje aan, mij manend om me te abonneren op een spectaculaire nieuwsbrief met dito ontwikkelingen, die ik toch zeker niet zou mogen missen.

Ik ontmoette Nalden dit voorjaar tijdens een workshop in Amsterdam en alleen zijn aanwezigheid deed de zaal van sociaal netwerkende ondernemers gonzen. Hij was immers het Grote Voorbeeld, hoe het allemaal moest. Vragen vol verwachting uit de zoemende zaal. Ja, bloggen was zijn leven. En nee, zijn identiteit bleef strikt geheim. En ja, natuurlijk koos hij zelf waar hij over wilde schrijven op zijn blog. Maar als hij de snelste auto van de wereld mocht uitproberen, zou hij daar ook over schrijven.
Ik twitterde tijdens zijn toespraakje al dat hij best commercieel was, maar alla, met een kwinkslag. The new establishment, zal ik maar zeggen.

Nu vijf maanden later heeft de kekke jongeman inmiddels zijn ritje in de milieuvriendelijkste kilometervreter mogen beleven, als ik zijn laatste update op het web mag geloven. Nalden die voorheen altijd zijn eigen weg bewandelde en zelf wel bepaalde waar hij over schreef, blijkt gewoonweg ingekocht te zijn door een machtig netwerkje.
In huis-aan-huisbladen-taal: Nalden is de vleesgeworden advertorial. Blijkt dan toch alles te koop te zijn...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten